ПРЕДВАРИТЕЛНО, А НЕ СЛЕДВАРИТЕЛНО

По-вероятно е да срещна бременна жена с пушка на рамо, отколкото да получа съчувствие и милост от VIVACOM. Може би защото съм на 79 години, 92 % инвалид, с бавно подвижен ум и мисловно заекващ, т.е. с отсъстваща харизматичност.

Като инвалид пожелах да ползвам облага от стационарен телефон. В кантората на VIVACOM, Бяла Слатина, ме посрещнаха много любезно, поискаха ми решението на ТЕЛК и накрая ми казаха, че срещу 8 (осем) лева месечно ще имам 300 минути безплатни разговори.

Първия месец ме „клъцнаха” с малко над 30 лева, но ме увериха, че е станало някакво недоразумение и другия месец ще се коригират. Уви! Сметката за втория месец бе пак над 30 лева и ме укориха, че съм изговорил много минути! За третия месец… разбрах, че са ме сметнали за старец-будала. Предстоеше ми втора операция, като се завърнах, понечих да си платя сметката и да се откажа от услугата на VIVACOM предварително, а не следварително, но не познах. Сметката се бе удвоила на близо 70 лева, защото не съм бил платил навреме.

И одисеята ми започна. Бях изключен – не можех да набирам. На следващия месец сметката ми доближи 100 лева без да говоря! Изключиха и входящите повиквания – вече не можеха и да ме набират.

Изпратих на два пъти писма с приложено удостоверението за инвалидност. Дрън-дрън! Сметката ми стигна до 348,90 лева.

Изпратих отново документ за инвалидност и помолих за корекция. Този път комай са погледнали документа от ТЕЛК с едно око, защото я намалиха на 222, 56 лв. Предупредих, че ще се обърна към медии, даже и до Страсбург ще се жалвам, защото са ми погазени човешките права като инвалид. „Отговориха” ми с благородно мълчание.

Вероятно гледат на документа за инвалидност като на препикано мушкато.

Но аз се питам: тука ли се скъса нишката на безотговорността към инвалидите?