ПРИНОС КЪМ МАКЕДОНСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ

Нашите учудващо гениални специалисти по рекламата разработиха съвършено нова теория за македонското революционно движение. Тази теория послужи за рекламен сериал, който в общи линии е следният:
Една мома окачва македонски наденици да се сушат. Група въоръжени македонци с революционен устрем издебват момента, крадат надениците и си ги пекат в хайдушкия Балкан. Пристига разярената мома и ги заплашва със заредено оръжие. Тя, горката, се е надявала да откраднат нея, а те налетели на месото!
Добре, ама то печена македонска наденица без руйно вино не бива. Юнаците (окопани на баир в края на селото) се натряскват и си изтърват патрондашите в огъня. Патроните се разгърмяват. Куршуми хвърчат. Народът се буди, стреснат! Започва въстание, което трае до сутринта, когато се разбира, че не е въстание, а пикник.
Верни ятаци непрестанно доставят прочутата македонска наденица на харамиите. Те отлагат въстанието до пълното є унищожение. Пристига пратеник на нелегалния ЦК, който им се кара, че покрай храната са забравили борбата. Теоретик от четата му обяснява новата революционна теория: РЕВОЛЮЦИИ МНОГО, МАКЕДОНСКАТА НАДЕНИЦА Е ЕДНА. Пратеникът е разбран човек и налапва наденицата. Борбата вече се води не за Македония, а за Македонската!
Този сценарий, господа рекламаджии, би бил много смешен, ако не е гавра с историята на борбите на македонския народ за свобода. Ако не е просташко и безотговорно отношение към Македонската и Българската истории! Жалко! Но когато сами се оплюваме, на кого да се сърдим, че ни гледат отвисоко?
. . .
Между другото – разполагам с много интересен сценарий за поредица реклами за кренвирши на фона на Априлското въстание и с еротичен сценарий за дамски превръзки с крилца, в основата на който са женските бунтове в Чикаго, от когато празнуваме 8 март. При поръчка – може и още! Ама е просташки и тъжно!

Ваньо Вълчев