КОЙ, ПО ДЯВОЛИТЕ, КАРА ВЛАКА?

Навремето така ни учеха къде се слага пълен член – с твърдението, че машинистЪТ бил карал влака. Новото динамично време си има своите особености – освен че пълния член вече за нищо го нямаме, ами и вече не е сигурно кой точно го кара това чудо и накъде точно отива.

Нещо такова се забелязва напоследък и в дома пред опашката на коня (да не се бърка с онзи, зад опашката, там само се пие) – като се откачи атакисткото коалиционно вагонче и се подочу, че влакът на коалицията може и съвсем да се разкомпозира, управлението се пое от патриотично настроеното купе в последния вагон.

Машинистът вдигна ръце, нареди да се оправя кой както може, качи се на джипа и отиде да брои сините тръби към Перник, а от купето започнаха да се разпореждат и да дават насоки за движението на влака.

Първата работа на купето беше да се притесни за здравето на народонаселението и да му обясни, че хазартът е зло – досущ като наркотиците и алкохола, затова трябва на тая работа да се тури край. Е, туриха го – на две четения. Отсега нататък вече няма да играем лошия хазарт – ще практикуваме само добрия, одобрен и разрешен от патриотичното купе.

Лошите реклами на онзи, лошия, ще спрат, а ще останат само добрите – на хазарта, който не води до пристрастяване.

След това в папчицата с проектозакона за МВР между двете четения патриотично подмушнаха листче, което да регламентира създаването на патриотично настроени доброволни отряди с основно образование, които не само да гонят и ловят лошите хора, но дори да имат право профилактично да задържат тия, които им приличат на лоши, за да не вземат да направят беля.

Някой се пресети за Оранжевата гвардия отпреди век и за едни други доброволци отпреди седемдесетина години, но кой ти днес учи история, та да се сети какви са ги вършили!

А, за да не си помисли някой, че патриотичното купе не му пука за българската икономика,  опита да пробута проектозаконче – кой знае защо отново между едно четене и друго, в Закона за ядрената енергетика. Според него било крайно време отново да се разреши строителството на малки ВЕЦ-ове из досега защитените участъци на реките.

Специалистите пресметнаха, че това означава от Своге до Дунав по Искъра да се нацвъкат общо 35 (тридесет и пет) язовирчета с електроцентрали, но няма защо да им обръщаме внимание – тия специалисти нямат нищо общо с подкрепата на коалиционното единство.

Както би казал един мустакат партиен и държавен ръководител – за нас коалицията е важна като слънцето и въздуха за всяко живо същество!

Пък кой кара влака – няма особено значение.

С нетърпение очакваме и следващите патриотични идеи – може би като се позатопли и момичетата тръгнат с къси дрешки, доброволните отряди отново ще им слагат печати по краката, за да показват докъде трябва да са дълги полите?

Или – по кьошетата брадясалите като викинги индивиди ще ги бръснат на сухо?

Ако пък панталоните са прекалено тесни – ще ги цепят, ако са прекалено широки – също?

Макар че това не са съвсем оригинални идеи – тоя мач сме го играли вече, ако не всички, то поне по-възрастните.

Гонили ли сте напоследък влак? Е, все пак – сигурно имате спомен как задъхан хвърляте в движение куфара през вратата и скачате след него, след което за всеки случай питате хората в първото купе:

– Братя, тоя влак закъде беше?

Румен БЕЛЧЕВ