Тънки мезета на дебели цени

Тежки времена настъпиха, уважаеми сънародници! В тази коронавирус криза дори футболните звезди се чудят от кой ръкав да извадят заек, за да набавят свежи парични постъпления.

Христо Стоичков даде тон за песен, представяйки миналата седмица цяла серия от продукти на специална церемония в столичния хотел „Маринела“. Камата се похвали с нова модна линия. Засукани манекени представиха тениски с кадри на Стоичков от незабравимото американско лято през 1994 г.

Дотук добре. Черешката на събитието тепърва предстои. След фланелките Стоичков изважда пред изумените погледи на присъстващите няколко петала суджук, обявявайки, че и те ще са негова запазена марка. Суджукът ще може да бъде намерен в цялата търговска мрежа. За да не се обърка някой потребител, подковите ще бъдат под формата на цифрата „8”. На опаковката освен светлия лик на Камата ще има и личен подпис. Тоест – внимавайте, фалшификатори, всяка осморка е с параф! Етикетът със съдържанието е насочен към еко консуматорите: „55 процента протеини, ниски мазнини, без глутен“. Хапваш парче суджук и се подмладяваш с година, хапваш второ – с две!

Но да оставим рекламните трикове. Защо му трябваше на Стоичков, вместо звучното родно „суджук“ да пише на етикета „Sujuk“. Къде отиват българските традиции с тази латиница? Нима някой чужденец, като прочете „Sujuk“, ще разбере за какво точно иде реч?  Цената на мезелъка също си я бива – 8,88 лева за брой. Ами те, скъпите родни марки суджук, струват по толкова. Май футболният ни гений е забравил, че България е най-бедната държава в ЕС.

Тук, уважаеми голмайсторе, 90 на сто от населението яде суджук само на Нова година. Виж, по консумация на кренвириши сме номер едно! Според статистиката потребителите изяждат ежедневно над 100 тона от този малотраен колбас. Ако Камата беше пуснал негова марка кренвирши, щеше да избие рибата. И без автограф щяха да ги разграбят от витрините.

Влади Христов